Manau kiekvienam vairuotojui ne kartą teko važiuoti juodų ar baltų dūmų platų šleifą paliekantį automobilį, kurį pirmiausia stengiamės aplenkti. Mūsų keliais tokių "garvežių" važinėja 7-10 % visų automobilių, tačiau niekas jų neturi teisės nukreipti susitvarkyti savo variklių. Gali aplinkos apsaugos pareigūnai patikrinti su prietaisais, net skirti baudą (kurios dažnai nesumokamos) ir tuo viskas pasibaigia. Kol kas Seimas tik apsiėmė svarstyti šį mano įstatymo papildymą, kuriame pasiūliau nustatyti aiškias sąlygas, kai ir policijos pareigūnai akivaizdžius "garvežius" galėtų sustabdyti ir nukreipti susitvarkyti variklių. Kol kas tai daroma tik dėl neveikiančių ar papildomų šviesų, per daug užtamsintų automobilio langų, stabdžių ar vairo akivaizdžių gedimų, lyjant ar sningant neveikiančio stiklo valytuvo, nudėvėtomis padangomis ar skleidžiančios per daug decibelų. Visa tai būtų naudinga mažinant užterštumą miestuose (ypač piko metu) ir žinoma gerinant eismo saugumą. Nuoroda į Delfi straipsnį.
2017-09-12