Neblaivaus vokiečio pasiplaukiojimas jachta Baltijos jūroje, šalia Būtingės naftos terminalo, atskleidė strateginių objektų apsaugos spragų. Manau, kad turėsime šį atvejį įvertinti kaip precedentą ir numatyti griežtesnę tvarką Strateginių objektų prieigose bei aiškesnes procedūras. Dabar autopilotu galima nustatyti maršrutą bet kuriam laivui, net ir be įgulos. Nors terminalas yra privačios kompanijos rankose, tačiau ir ji atsakinga už jo saugumą. Jei to nedaro, turime pareikalauti saugumo užtikrinimui skirti deramą dėmesį.
Be to, vis dar vadovaujamasi 2000 metų susisiekimo ministro įsakymu „Dėl laivybos Būtingės terminale laivybos taisyklių patvirtinimu“, kuriame numatoma, kad terminalo jūrinės dalies vadovas turi teisę neleisti laivui įplaukti į terminalo akvatoriją, o jei laivas yra įplaukęs – nurodyti, kad išplauktų, jei laivo konstrukcija, jo krovinio būklė ar techninės savybės gali kelti grėsmę terminalo saugumui. Tačiau terorizmo pavojų gali kelti ne laivo konstrukcija, techninės savybės ir pan., bet pats laivas apskritai, net jei jis ir mažas. Tai 2000-ųjų dokumentas, tad jį reikia pildyti ir tikslinti. Suprantu, kad techninis aprūpinimas moderniomis priemonėmis reikalingas, bet dokumentams taisyti reikia ne pinigų, o smegenų.
2016-08-10