Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto narys Arvydas Anušauskas mano, kad „Lietuvos geležinkeliai“, bendradarbiaudami su Rusijos koncernu, susijusiu su karine pramone, vykdo savo pačių užsienio politiką. Prasta valstybės valdomos įmonės veiklos kontrolė yra didžiausia problema, todėl ją reikia nedelsiant spręsti.
„Akivaizdu, kad „Lietuvos geležinkeliai“, kaip valstybės valdoma įmonė, leido sau vykdyti savo užsienio politiką, tai yra ji ignoruodavo visa tai, ką Lietuva kaip valstybė deklaravo. Tai rodo, kad Vyriausybė iki šiol nesugebėjo šios įmonės kontroliuoti, o kontrolės nebuvimas ir yra didžiausia problema“, – teigia konservatorius Arvydas Anušauskas.
Lietuvos geležinkeliai prieš kelerius metus, dar iki Krymo aneksijos, pasirašė bendradarbiavimo memorandumą su Rusijos koncernu „Transmashholding“, kurio vienas akcininkų Andrejus Bokarevas yra ir koncerno „Kalašnikov“ akcininkas.
Pasak A. Anušausko: „Tai yra blogai pirmiausia dėl paprastos priežasties, kad valstybės valdoma įmonė leidžia sau laisvai interpretuoti sankcijų politiką Rusijos atžvilgiu. Tos sankcijos visgi galioja ne šiaip sau, o tam, kad mažintų Rusijos agresyvumą. Kaip žinia, daugelis pasaulio šalių nutraukė su Rusijos karinėmis kompanijomis finansinius ir kitus saitus, tai šiuo atveju situacija atrodo gana liūdnai“.
„Kalašnikov“ po Rusijos veiksmų Ukrainoje 2014 metais buvo įtrauktas į Europos Sąjungos ir JAV sankcijų sąrašą, o Ukraina į savo „juodąjį sąrašą“ yra įtraukusi ir patį koncerną „Transmashholding“, turintį gamyklą šiuo metu separatistų valdomame Luhanske.
Iš www.15min.lt, 2016-12-09